Kapal Layar Carian Marin Simpson
21 Julai 2022

Sanlorenzo untuk Bekerjasama dengan Arcangelo Sassolino di Art Basel di Basel 2022

Sanlorenzo baru-baru ini kembali ke Basel untuk mengambil bahagian dalam Art Basel, pameran antarabangsa terkemuka untuk seni moden dan kontemporari. Acara popular ini diadakan dari 16-19 Jun. Sanlorenzo telah menjadi rakan kongsi tuan rumah acara ini sejak 2018, dan telah menggunakan peluang untuk membentangkan projek yang unik dan disesuaikan dengan kerjasama artis kontemporari antarabangsa.

Di Art Basel di Basel 2022, Sanlorenzo mempersembahkan karya 'Tempo Piegato' oleh Arcangelo Sassolino, salah satu artis kontemporari terkemuka di Itali. Sassolino baru-baru ini mewakili Malta di Pameran Seni Antarabangsa ke-59 - La Biennale di Venezia 2022 dengan pemasangan yang mengasyikkan Diplomazija astuta. Projek yang dibentangkan di Basel diilhamkan khas untuk Sanlorenzo, dan dikendalikan oleh Flash Art, majalah seni kontemporari pertama dan paling penting di Eropah.

Ketegangan, penyempitan, kerapuhan, dan prestasi perkara adalah aksiom dari mana 'Tempo Piegato' terbentuk, kerja yang bertujuan untuk menyiasat had rintangan muktamad dan, lebih umum, kemungkinan masa depan. Lembaran kaca sebenarnya terperangkap dalam palpitasi yang mendahului pemusnahan bahan yang akan berlaku, pada masa tekanan maksimumnya, dengan itu menunjukkan keadaan penggantungan dan imponderability. Ia adalah tepat dalam konflik ini antara dua kuasa bahawa keadaan kewujudannya diterjemahkan. Percanggahan diterima dan dengan cara ini pemikiran ekologi ditubuhkan yang mampu mengatasi dikotomi kekuatan dan kerapuhan, kemusnahan, dan rintangan. Dengan demikian, pekerjaan ini memenuhi visi Sanlorenzo: sintesis sempurna dari kecantikan, desain, dan teknologi canggih kontemporer.

Perbendaharaan kata visual Arcangelo Sassolino sekaligus etologi dan mekanik, puitis dan mengancam, dan mendorong bahan di luar had fizikal mereka untuk menunjukkan proses Modernisme menjadi dan tidak menjadi.

"Saya tertanya-tanya apa gunanya masih menghasilkan bentuk: apa gunanya bekerja pada patung? Saya membina mesin dan peranti dengan niat untuk mendedahkan potensi yang wujud dalam sifat setiap bahan, "kata Sassolino.

Patung kinetiknya menggunakan bahan dan teknologi industri untuk mengkaji akibat yang mengerikan dan merosakkan masyarakat kontemporari, yang dalam diri sendiri menjauhi empati dan perpaduan. Membawa bersama pengalaman jurutera perindustrian dan mekanikal, karya Sassolino melibatkan penonton dalam ketegangan dan jangkaan yang wujud dalam bahasa estetik visceral patung-patungnya.

Artis itu bekerja dengan Galleria Continua, San Gimigniano; Les Moulins, Beijing, Havana, Rom, Sao Paulo, dan Paris; Galleria dello Scudo, Verona; Sebuah Arte Invernizzi, Milan.

Sanlorenzo merangkumi penyelidikan berorientasikan masa depan yang tidak henti-henti, sintesis reka bentuk, teknologi dan kejuruteraan yang canggih, keseimbangan puitis antara estetika dan teknologi, di mana manusia bertemu dengan alam semula jadi dalam kebebasan laut dan unsur-unsur. Ini adalah asas untuk penciptaan Sanlorenzo Arts, bekas projek yang aktif dan interaktif, yang dikaitkan dengan dunia seni dan reka bentuk, yang menangani isu-isu seperti kelestarian, alam sekitar, teknologi, alam semula jadi, laut dan, di atas semua, manusia dengan cara yang asli dan bijak, terima kasih kepada sensitiviti artis, pereka, arkitek, dan orang kreatif. Sanlorenzo Arts bertindak sebagai pengeluar budaya dan reka bentuk yang benar, untuk hamil, menyokong dan menyebarkan nilai-nilai ini di seluruh dunia.

Untuk pertanyaan mengenai Sanlorenzo, sila hubungi kami di sanlorenzo@simpsonmarine.com

Bertanya tentang berita ini

Berita Serupa

26 Januari 2023

Sanlorenzo ke Present Collectors Lounge di Art Basel Hong Kong 2023

28 November 2022

Sanlorenzo untuk Menghadiri Art Basel Miami 2022 dengan Collectors Lounge oleh Tony Lewis

23 Februari 2022

Art Basel Hong Kong Ditunda ke Mei 2022

Berita, Acara & Tawaran

PENDAFTARAN SURAT BERITA